Jump to content

مراسم محرم اور ان کے شرعی احکام


Abu.Huzaifa

تجویز کردہ جواب

محرم كا مهينه بڑا مبارك اور محترم مهينه هے۔ اسلامي سال كا يه پهلا مهينه اپنے اندر بڑي عظيم يادگاريں ركھتا هے ۔ اس كي دسويں تاريخ، جس كو يومِ عاشوره كهتے هيں، بڑي اهميت كي حامل هے ۔ محرم هي كي دسويں تاريخ جمعه كے دن حضرت نوح عليه السلام اپني كشتي سے زمين پر تشريف لائے اور اسي دن دسويں تاريخ كو حضرت موسيٰ عليه السلام نے فرعون كے ظلم سے نجات پائي جب كه فرعون غرق هو گيا، اسي دسويں محرم اور جمعه كے دن قيامت آنے والي هے ۔ اكسٹھ هجري دسويں محرم جمعه كے دن هي شهزاده رسول جگر گوشه بتول اور گلشن اسلام كے مهكتے پھول حضرت سيدنا امام عالي مقام حسين بن علي رضي الله تعاليٰ عنهما نے كربلا كي تپتي هوئي سر زمين پر شهادت كا جام پيا ۔ اسي ليے جب هر سال يه تاريخ آتي هے ، محبانِ اهلِ بيت اس واقعه فاجعه كو ياد كركے غم و اندوه ميں ڈوب جاتے هيں ۔طبعي طور سے اگر واقعاتِ كربلا سن كر يا ياد كر كے غم تازه هو جائے تو اس ميں كوئي حرج نهيں۔ البته قصداًسوگ منانا، ماتم و نوحه كي فضا قائم كرنا اور سينه كوبي كرنا كسي طرح شرعاً جائز نهيں۔ هو سكے تو نويں دسوين دن روزه ركھ كر الله كو راضي كرنے كي كوشش كريں ، صدقه و خيرات كريں ، شهداے كربلا و ديگر صحابه اهل بيت كو ايصالِ ثواب كريں ۔ اهل بيت كے فضائل كي مجالس قائم كريں اور سچے واقعاتِ كربلا بيان كريں اور سنيں۔

 


اعليٰ حضرت مجدد دين و ملت امام احمد رضا محدث بريلوي قدس سره كے خليفه و تلميذ صدر الشريعه بدر الطريقه فقيه اعظم حضرت مولانا شاه محمد امجد علي اعظمي قادري رضوي قدس سره مصنف بهار شريعت ارشاد فرماتے هيں:

 


٫٫ماه محرم ميں دس دنوں تك خصوصاً حضرت سيدنا امام حسين رضي الله تعاليٰ عنه و ديگر شهدا ے كربلا كو ايصالِ ثواب كرتے هيں كوئي شربت پر فاتحه دلاتا هے، كوئي شيريني پر فاتحه ، كوئي مٹھائي پر ، كوئي روٹي گوشت پر ۔ جس پر چاهو فاتحه دلاو جائز هے ، ان كو جس طرح ايصال ثواب كرو مندوب﴿پسنديده﴾ هے۔ بهت سے ﴿لوگ﴾پاني اور شربت كي سبيل لگاتے هيں ، جاڑوں ميںچاے پلاتے هيں ، كوئي كھچڑا پكواتا هے، جو كار خير كرو اور ثواب پهنچاو ، هو سكتا هے۔ ان سب كو ناجائز نهيں كها جا سكتا ۔ بعض جاهلوں ميں مشهور هے كه محرم ميں سواے شهداے كربلا كے دوسروں كي فاتحه نه دلائي جائے ، ان كا يه خيال غلط هے ، جس طرح دوسرے دنوں ميں سب كي فاتحه هو سكتي هے ، ان دنوں ميں بھي هو سكتي هے۔٬٬

 


﴿بهارِ شريعت،حصه14ص:224 225﴾

 


مجلس ذكر شهادت: حضرت صدر الشريعه اعظمي عليه الرحمۃ والرضوان ، ماه محرم شريف كي مجالس كے بارے ميں رقم طراز هيں:

 


٫٫عشره محرم ميں مجلس منعقد كرنا اور واقعات كربلا بيان كرنا جائز هے، جب كه روايات، صحيح بيان كي جائيں۔ ان واقعات ميں صبر و تحمل، رضا و تسليم كا مكمل درس هے اور پابندي احكامِ شريعت و اتباعِ سنت كا زبردست عملي ثبوت هے كه دينِ حق كي حفاظت ميں تمام اعزه و اقربا و رفقا اور خود اپنے كو راهِ خدا ميں قربان كيا اور جزع و فزع كا نام بھي نه آنے ديا ۔ مگر اس مجلس ميں صحابه كرام رضي الله تعاليٰ عنهم كا بھي ذكر خير هوجانا چاهيے تاكه اهلِ سنت اور شيعوں كي مجالس ميں فرق و امتياز رهے۔٬٬ ﴿بهارِ

 

شريعت،حصه16ص:247﴾

 


تعزيه داري: دسويں محرم ميں بر صغير هند و پاك و بنگله ديش ميں ياد گار امام كے نام پر تعزيه داري كي جو رسم جاري هے وه انتهائي غلط شكل اختيار كر گئي هے ۔ مقامات مقدسه اور روضه امام عالي مقام كا محض صحيح نقشه بنوا كر بطور ياد گار ركھا جاتا تو اس ميں كوئي حرج نه تھا۔ جيسے كه كعبه معظمه اور روضه رسول كے نقشے هم بناتے اور گھروں ميں تبركاً ركھتے هيں۔ مگر افسوس، عقيدت كے غلو نے تعزيه كو مايه بدعات بنا كر ركھ ديا ۔ حتي كه اب تو روضه امام كا صحيح نقشه بھي باقي نه رها ۔ طرح طرح كي نئي تراش خراش نے تعزيه كو ايك نئے نقشے ميں تبديل كر ديا هے ، لهذا اب حد سے تجاوز كي بنياد پر اس كو كسي طرح جائز نهيں قرار ديا جا سكتا۔ اس سلسلے ميں جو بے راه روياں در آئي هيں ان كو حضرت صدر الشريعه عليه الرحمه نے اس طرح بيان كيا هے:

 


٫٫تعزيه داري كه واقعات كربلا كے سلسلے ميں طرح طرح كے ڈھانچے بناتے اور ان كو حضرت سيدنا امام حسين رضي الله تعاليٰ عنه كے روضه پاك كي شبيه كهتے هيں۔ كهيں تخت بنائے جاتے هيں، كهيں ضريح﴿قبر﴾ بنتي هے اور علم اور شدے نكالے جاتے هيں۔ ڈھول تاشے اور قسم قسم كے باجے بجائے جاتے هيں۔ تعزيوں كا بهت دھوم دھام سے گشت هوتا هے ۔ آگے پيچھے هونے ميں جاهليت كے سے جھگڑے هوتے هيں ، كبھي درخت كي شاخيں كاٹي جاتي هيں، كهيں چبوترے كھدوا ديے جاتے هيں۔ تعزيوں سے منتيں ماني جاتي هيں ، سونے چاندي كے علم چڑھائے جاتے هيں ، هار پھول ناريل چڑھاتے هيں ، وهاں جوتے پهن كر جانے كو گناه جانتے هيں ، بلكه اس شدت سے منع كرتے هيں كه گناه پر بھي ايسي ممانعت نهيں كرتے ۔ چھتري لگانے كو بهت برا جانتے هيں ۔ تعزيوں كے اندر دو مصنوعي قبريں بناتے هيں ، ايك پر سبز غلاف اور دوسرے پر سرخ غلاف ڈالتے هيں، سبز غلاف والي كو حضرت سيدنا امام حسن رضي الله تعاليٰ عنه كي قبر اورسرخ غلاف والي كو حضرت سيدنا امام حسين رضي الله تعاليٰ عنه كي قبر يا شبيه قبر بتاتے هيں اور وهاں شربت، ماليده وغيره پر فاتحه دلواتے هيں۔يه تصور كر كے كه حضرت امام عالي مقام كے روضه اور مواجهه اقدس ميں فاتحه دلا رهے هيں، پھر يه تعزيے دسويں تاريخ كو مصنوعي كربلا ميں لے جا كر دفن كرتے هيں۔ گويا يه جنازه تھا جسے دفن كر آئے ، پھر تيجه، دسواں، چاليسواں سب كچھ كيا جاتا هے اور هر ايك خرافات پر مشتمل هوتا هے۔

 


حضرت قاسم رضي الله تعاليٰ عنه كي مهندي نكالتے هيں گويا ان كي شادي هو رهي هے اور مهندي رچائي جائے گي۔

 


اور اس تعزيه داري كے سلسلے ميں كوئي پيك بنتا هے جس كے كمر سے گھنگھرو بندھے هوتے هيں گويا حضرت امام عالي مقام كا قاصد اور هر كاره هے جو يهاں سے خط لے كر ابن زياد يا يزيد كے پاس جائے گا ، وه هركاروں كي طرح بھاگا بھاگا پھرتا هے۔

 


كسي بچه كو فقير بنايا جاتا هے، اس كے گلے ميں جھولي ڈالتے اور گھر گھر اس سے بھيك منگواتے هيں۔

 


كوئي سقه﴿بھشتي﴾ بنايا جاتا هے ۔ چھوٹي سي مشك اس كے كندھے سے لٹكتي هے ، گويا يه درياے فرات سے پاني بھر كر لائے گا ۔ كسي علم پر مشك لٹكتي هے اوراس ميں تير لگا هوتا هے ۔ يه حضرت عباس علم

 

بردار هيں كه فرات سے پاني لا رهے هيں اور يزيديوں نے مشك كو تير سے چھيد ديا هے ۔ اس قسم كي بهت سي باتيں كي جاتي هيں ، يه سب لغو و خرافات هيں۔ ان سے هرگز سيدنا حضرت امام حسين رضي الله تعاليٰ عنه خوش نهيں هوں گے۔

 


تم خود غور كرو كه انھوں نے احياے دين و سنت كے ليے يه زبردست قربانياں ديں اور تم نے معاذ الله اس كو بدعات كا ذريعه بنا ليا ۔ بعض جگه اس تعزيه داري كے سلسلے ميں براق بنايا جاتا هے ، جو عجيب قسم كا مجسمه هوتا هے كه كچھ حصه انساني شكل كا هوتا هے اور كچھ حصه جانور كا سا، شايد يه حضرت امام عالي مقام كي سواري كے ليے ايك جانور هوگا۔ كهيں دلدل بنتا هے كهيں بڑي بڑي قبريں بنتي هيں ۔ بعض جگه آدمي ريچھ ، بندر، لنگور بنتے هيں اور كودتے پھرتے هيں ، جن كو اسلام تو اسلام انساني تهذيب بھي جائز نهيں ركھتي، ايسي بري حركت كو اسلام هرگز جائز نهيں ركھتا۔ افسوس كه محبت اهلِ بيت كرام كا دعويٰ اور ايسي بے جا حركتيں۔ يه واقعه تمهارے ليے نصيحت تھا اور تم نے اس كو كھيل تماشا بنا ليا ۔ اسي سلسلے ميں نوحه و ماتم بھي هوتا هے اور سينه كوبي هوتي هے ۔ اتنے زور زور سے سينه كوٹتے هيں كه ورم هو جاتا هے ، سينه سرخ هو جاتا هے بلكه بعض جگه زنجيروں اور چھريوں سے ماتم كرتے هيں كه سينے سے خون بهنے لگتا هے۔

 


تعزيوں كے پاس مرثيه پڑھا جاتا هے اور تعزيه جب گشت كو نكلتا هے اس وقت بھي اس كے آگے مرثيه پڑھا جاتا هے ۔ مرثيه ميں غلط واقعات نظم كيے جاتے هيں ۔ اهل بيت كرام كي بے حرمتي اور بے صبري اور جزع فزع كا ذكر كيا جاتا هے اور چوں كه اكثر مرثيه رافضيوں كے هي هيں ، بعض ميں تبرا بھي هوتا هے ، مگر اسے رو ميں سني بھي بے تكلف پڑھ جاتے هيں اور انھيں اس كا خيال بھي نهيں هوتا كه كيا پڑھ رهے هيں۔ يه سب ناجائز اور گناه كے كام هيں۔

 


اظهارِ غم كے ليے سر كے بال بكھيرتے هيں ، كپڑے پھاڑتے اور سر پرخاك ڈالتے اور بھوسا اڑاتے هيں۔ يه بھي ناجائز اور جاهليت كے كام هيں ۔ ان سے بچنا بهت ضروري هے ۔ احاديث ميں ان سب كي ممانعت آئي هے ۔ مسلمانوں پر لازم هے كه ايسے امور سے پرهيز كريں اور ايسے كام كريں جن سے الله اور رسول صلي الله عليه وسلم راضي هوں كه يهي نجات كا راسته هے۔

 


تعزيه اور علم كے ساتھ بعض لوگ لنگر لٹاتے هيں ،۔ يعني روٹياں يا بسكٹ اور كوئي چيز اونچي جگه سے پينكتے هيں ۔ يه ناجائز هے كه رزق كي سخت بے حرمتي هوتي هے ۔ يه چيزيں كبھي ناليوں ميں بھي گرتي هيں اور اكثر لوٹنے والوں كے پاو ں كے نيچے بھي آتي هيں اور بهت كچھ كچل كر ضائع هوتي هيں۔ اگر يه چيزيں انسانيت كے طريق پر فقرا كو تقسيم كي جائيں تو بے حرمتي بھي نه هو اور جن كو ديا جائے انھيں فائده بھي پهنچے مگر وه لوگ اس طرح لٹانے هي كواپني نيك نامي تصور كرتے هيں۔

 


﴿بهارِ شريعت،حصه16ص:247 249فاروقيه ، دهلي﴾

 


ديكھا آپ نے بارگاهِ رضا كے اس پرورده اور فيض يافته نے كيسا بے باك قلم چلايا اور دو ٹوك فيصله سنايا هے ۔ نه اپنوں كي پروا كي هے نه غيروں كا خوف كھايا هے ۔ سچے عالمِ دين كا يهي شيوه هوتا هے ۔ اب ذرا مجدد ملت مصلح امت سركار اعليٰ حضرت امام احمد رضا محدث بريلوي قدس سره العزيز كے ارشادات و

 

فتاويٰ بھي تعزيه و متعلقات تعزيه كے بارے ميں ملاحظه كريں كه وه درد مند ملت ، قوم كي فلاح و بهبود كے ليے كيا كيااقدام فرماتے هيں اور بدعات و خرافات پر كيسي كاري ضرب لگاتے هيں۔ وه فرماتے هيں:

 


٫٫تعزيه كي اصل اس قدر تھي كه روضه پر نور حضور شهزاده گل گوں قبا حسين شهيد ظلم و جفا صلوٰت الله تعاليٰ و سلامه علي جده الكريم و عليه كي صحيح نقل بنا كر به نيت تبرك ، مكان ميں ركھنا ، اس ميں شرعاً كوئي حرج نه تھا كه تصوير، مكانات وغيره هر غير جان دار كي بنانا ركھنا سب جائز ۔ اور ايسي چيزيں كه معظمان دين كي طرف منسوب هو كر عظمت پيدا كريں ان كي امثال﴿شكليں﴾ به نيت تبرك پاس ركھنا قطعاً جائز جيسے صدها سال سے طبقۃً بعد طبقۃ ﴿يكے بعد ديگرے﴾ ائمه دين و علماے معتمدين نعلين شريف حضور سيد الكونين صلي الله عليه وسلم كے نقشے بناتے اور ان كے فوائد جليله و منافع جزيله ميں مستقل رسالے تصنيف فرماتے هيں ، جسے اشتباه﴿شبهه﴾ هو امام علامه تلمساني كي فتح المتعال وغيره مطالعه كرے۔ مگر جهال بے خرد﴿ بے عقل جاهلوں﴾ نے اس اصل جائز كو بالكل نيست و نابود كر كے صدها خرافات تراشيں كه شريعت مطهره سے الامان الامان كي صدائيں آئيں۔ اول تو نقش تعزيه ميں روضه مبارك كي نقل ملحوظ نه رهي ۔ هر جگه نئي تراش ، نئي گڑھت، جسے اس نقل سے كچھ علاقه نه نسبت ، پھر كسي ميں پرياں، كسي ميں براق كسي ميں اور بے هوده طم طراق ﴿دھوم دھام﴾پھر كوچه به كوچه، دشت به دشت ،اشاعت غم كے ليے ان كا گشت اور ان كے گرد سينه زني اور ماتم سازي كي شور افگني۔ كوئي ان تصويروں كو جھك جھك كر سلام كر رها هے ، كوئي مشغولِ طواف، كوئي سجدے ميں گرا هے، كوئي ان مايه بدعات﴿سامان بدعات﴾ كو معاذ الله جلوه گاه حضرت امام علي جده و عليه الصلاۃ والسلام سمجھ كر اس ابرك پنّي سے مراديں مانگتا ، منتيں مانتا هے، حاجت روا جانتا هے ۔ پھر باقي، تماشے، باجے، تاشے، مردوں عورتوں كا راتوں كو ميل ﴿اختلاط﴾ اور طرح طرح كے بے هوده كھيل ان سب پر طره هيں ۔ غرض عشره محرم الحرام كه اگلي شريعتوں سے اس شريعتِ پاك تك نهايت بابركت و محل عبادت ٹھهرا هوا تھا۔ ان بے هوده رسوم نے جاهلانه اور فاسقانه ميلوں كا زمانه كر ديا۔ پھر وبالِ ابتداع﴿بدعت نكالنے كے وبال﴾ كا وه جوش هوا كه خيرات كو بھي بطور خيرات نه ركھا ۔ ريا و تفاخرعلانيه هوتا هے ، پھر وه بھي يه نهيں كه سيدھي طرح محتاجوں كو ديں بلكه چھتوں پر بيٹھ كر پھينكيں گے ، روٹياں زمين پر گر رهي هيں ، رزق الٰهي كي بے ادبي هوتي هے ، پيسے ديتے هيں، گر كر غائب هوتے هيں، مال كي اضاعت﴿بربادي﴾ هو رهي هے مگر نام تو هوگيا كه فلاں صاحب لنگر لٹا رهے هيں۔

 


اب بهار عشره كے پھول كھلے ، تاشے باجے بجتے چلے ، طرح طرح كے كھيلوں كي دھوم ، بازاري عورتوں كا هر طرف هجوم ، شهواني ميلوں كي پوري رسوم، جشن يه كچھ اور اس كے ساتھ خيال وه كچھ كه گويا يه ساخته تصوريںبعينها حضرات شهدا رضوان الله تعاليٰ عليهم اجمعين كے جنازے هيں۔ ﴿پھر﴾ كچھ نوچ اتار، باقي توڑ تاڑ دفن كر ديے ۔ يه هر سال اضاعت مال﴿مال ضائع كرنے﴾ كے جرم و وبال جداگانه رهے۔ الله تعاليٰ صدقه، حضرات شهداے كربلا عليهم الرضوان و الثنا كا همارے بھائيوں كو نيكيوں كي توفيق بخشے اور بري باتوں سے توبه عطا فرمائے۔ آمين۔

Link to comment
Share on other sites

بحث میں حصہ لیں

آپ ابھی پوسٹ کرکے بعد میں رجسٹر ہوسکتے ہیں۔ اگر آپ پہلے سے رجسٹرڈ ہیں تو سائن اِن کریں اور اپنے اکاؤنٹ سے پوسٹ کریں۔
نوٹ: آپ کی پوسٹ ناظم کی اجازت کے بعد نظر آئے گی۔

Guest
اس ٹاپک پر جواب دیں

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • حالیہ دیکھنے والے   0 اراکین

    • کوئی رجسٹرڈ رُکن اس صفحے کو نہیں دیکھ رہا
×
×
  • Create New...